معدن ها، مرجع اطلاع رسانی و معاملات معدن با هدف شناسایی وارائه فرصتهای سرمایه گذاری ناب و تمرکز بر شفاف سازی فضای معاملاتی معادن کشور، نسبت به کشف و پیشنهاد پتانسیل های موجود پا به عرصه حضور نهاد.

اخبار و مقالات

آگهی های ویژه

براي از دست دادن فرصت ها قرار نيست هميشه ماه ها و سال ها را تلف کنيم، از دست دادن همين ثانيه هاي دم دست هم مي تواند بعضي فرصت ها را براي هميشه از بين ببرد. خلاصه اينکه اگر بخواهيم زندگي را مديريت کنيم و از آرزوهاي کوچک و بزرگمان جا نمانيم بايد از همين ساعت هايي که در آن هستيم، شروع کنيم و ياد بگيريم چطور مدير زمان خود باشيم.
? همه چيز را بنويسيد
قبل از هر چيز بايد روشي که در حال حاضر از زمان خود استفاده مي کنيد را تحليل و بررسي کنيد. ممکن است به دليل تکرار روزمره نتوانيد دقيقا زمان هاي اتلاف وقت خود را بشناسيد، به همين دليل بهتر است از يک دفترچه يادداشت براي ثبت دقيق وقايع روزمره استفاده کنيد. پس از ثبت وقايع هنگام تجزيه و تحليل آنها خودتان متوجه فعاليت هاي غيرضروري خواهيد شد. اصلا نگران نباشيد همين که شروع به مديريت زمان خود کنيد، متوجه اهميت اين موضوع خواهيد شد.
? فعاليت ها را اولويت بندي کنيد
اولويت بندي يکي از قدم هاي مديريت زمان است. اين کار به شما کمک مي کند که کارهاي غيرضروري را که نه تنها اوقات خوشي براي شما نمي سازد بلکه زمان حال را هم از شما مي گيرند و شما را از اهدافتان دور مي کند، حذف کنيد. اصلا فکر نکنيد که مجبوريد تمام روز کارهاي خط کشي شده انجام دهيد يا هر کار تفريحي و لذت بخشي زائد به حساب مي آيد. اتفاقا بايد براي تصميم گيري درباره فعاليت هايي که بايد انجام دهيد بايد فعاليتي را حذف کنيد که از آن لذت نمي بريد يا به خوبي از عهده انجام آن برنمي آييد. براي شروع اصلا تلاش نکنيد مسئوليت هايي بيش از آنچه مي توانيد به صورت معقول انجام دهيد را به عهده بگيريد، پس از اينکه فهرست کارهاي روزانه را به ميزان قابل قبولي از مسئوليت ها کاهش داديد، زمان برنامه ريزي فرا مي رسد. به ياد داشته باشيد ساعت هاي محدودي در يک روز وجود دارد. سعي نکنيد به نتايجي ماوراي قابليت هاي خود دست پيدا کنيد. زماني را فقط براي خودتان در نظر بگيريد. براي دستيابي به حداکثر عملکرد به زمان خواب و استراحت کافي احتياج داريد
? از مزاحمت ها جلوگيري کنيد
لازم نيست همواره پذيراي کساني باشيد که مي خواهند با شما گپ بزنند. اين افراد مي توانند مانع بهره وري و باعث به هم ريختگي محيط يا ذهن شما شوند. با بستن در اتاق کار يا حذف ارتباط چشمي مي توانيد به آنها بفهمانيد که شما اکنون مشغوليد و وقت اضافه نداريد.
راه ديگر براي کاهش مزاحمت، جواب ندادن به تلفن است. تماس هاي تلفني مي تواند خيلي وقت گير باشد. براي مثال شما در حال انجام کار مهمي هستيد که نياز به تمرکز بالايي دارد و ناگهان دوست شما با بي اطلاعي از شرايط شما با يک تماس طولاني تلفني وقت زيادي از شما مي گيرد، به طوري که پس از پايان تماس تلفني حس مي کنيد انرژي زيادي از شما گرفته شده و همچنين رشته کار از دست شما رفته است، بنابراين از خاموش کردن يا بي صدا کردن تلفن نترسيد. پس از پايان کارتان مي توانيد پيام ها و تماس ها را چک کنيد.
? راهزنان وقت را شناسايي کنيد
راهزنان وقت همان طور که از نام شان پيداست، وقت را از ما مي دزدند و تا به خودمان مي آييم مي بينيم زمان به انتها رسيده و وقت مان تمام شده و اين اصلا خوشايند نيست. صحبت هاي کم اهميت، مهمانان ناخوانده، تلفن هاي مزاحم و بي اهميت، دوباره کاري، ناتواني در نه گفتن به خواسته هاي بيجا و براي هر کاري امروز و فردا کردن، بعضي از راهزنان وقت هستند که همه ما با آنها سر و کار داريم. زنده کردن وقت هاي مرده اي مثل وقت هايي که در انتظار هستيد، انجام همزمان بعضي کارها، نه گفتن به خواسته هاي بي اهميت و عقب انداختن کارهاي بي اهميت
به جاي عقب انداختن کارهاي ضروري، راه حل هاي ساده اي براي ايجاد وقت هستند.
? همه کارها ضروري نيستند
سعي کنيد کارهايي را انجام دهيد که به آنها احتياج داريد. اين نوع کارها را در فهرست کارهاي تان يادداشت کرده و بعد کارهاي فهرست را اولويت بندي کنيد. با انجام اين عمل روزتان را کنترل مي کنيد و در پايان روز احساس خوبي خواهيد داشت. همچنين مي دانيد که چه فعاليت هايي را انجام نداده ايد و روز بعد آنها را به اولويت هاي روزانه اضافه خواهيد کرد.
? بر بهره وري تاکيد کنيد نه سرگرم بودن
براي اينکه از خودتان رضايت بهتري داشته باشيد لازم است کارها را به طور کارا و موثري انجام دهيد نه اينکه فقط خود را سرگرم و مشغول کنيد. همين که کارها را با عملکرد بهتري و سروقت انجام دهيد در افزايش خودباوري و اعتمادبه نفس هر روز شما تاثير بسياري دارد.
? کارها را بشناسيد
از نظر مديريت زمان کارها به چند دسته تقسيم مي شوند. يک دسته کارهاي مهم و فوري هستند؛ اين دسته کارها افراد موفق و ناموفق را از هم جدا مي کند و معمولا افراد ناموفق کساني هستند که آنها را به تعويق مي اندازند. دسته دوم کارهاي فوري و بي اهميت هستند؛ اين کارها با اهداف اصلي ما هم جهت نيستند اما انجام مي شود. يک دسته ديگر هم کارهاي کم اهميت و غيرضروري هستند. گاهي بعضي از ما به دليل ناتواني در انجام کارهاي مهم و فوري يا از روي تفريح و تفنن و گاهي براي فرار از تمرکز حواس خود را به اين کارها سرگرم مي کنيم.موفقيت در مديريت صحيح زمان وابسته به تفکيک کارهاي مهم و غيرمهم است. اگر مي خواهيد درست عمل کنيد از کارهاي غيرمهم فاکتور بگيريد و صرف نظر کنيد.
? ? راه حل براي مديريت زمان
?. فهرستي از مهم ترين کارهاي خود تهيه کنيد.
?. دفترچه زيبايي انتخاب کنيد تا از نوشتن در آن لذت ببريد.
?. هر روز را با کارهاي مهم شروع کنيد.
?. هميشه از خود بپرسيد هم اکنون بهترين کاربرد وقت من چيست؟
?. کاري که براي انجامش با خودتان قرار گذاشته ايد را هم اکنون شروع کنيد.
?. کارهاي زيادي را همزمان با هم انجام ندهيد.
?. يک روز را هزار بار تکرار نکنيد.
?. براي ارزيابي زمان خود فهرست زمان بندي را مرور کنيد.
?. هر روز فرصتي را به فکر کردن اختصاص دهيد.